دانلود فایل ورد فایل متنی توضیحی بر طراحی و اجرای سقفهای تیرچه بلوک


در حال بارگذاری
17 آوریل 2023
فایل پی دی اف
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 دانلود فایل ورد فایل متنی توضیحی بر طراحی و اجرای سقفهای تیرچه بلوک دارای ۲۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف دانلود فایل ورد فایل متنی توضیحی بر طراحی و اجرای سقفهای تیرچه بلوک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز دانلود فایل ورد فایل متنی توضیحی بر طراحی و اجرای سقفهای تیرچه بلوک۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی دانلود فایل ورد فایل متنی توضیحی بر طراحی و اجرای سقفهای تیرچه بلوک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود فایل ورد فایل متنی توضیحی بر طراحی و اجرای سقفهای تیرچه بلوک :

سقف تیرچه بلوک سقف‌هایی است که ترکیب تیرچه و بلوک سبک سیمانی یا بلوک سفالی است.

می‌دانیم که کلیه مصالح ساختمانی به جز فولاد تحمل نیروهای کششی را ندارد در این صورت وجود بتن یا هر عضو دیگری علاوه بر اینکه کمکی به تحمل نیروهای وارده نمی‌کند بلکه بار مرده سقف یا دال را بالا می‌برد که برای تحمل آن به‌ناچار باید از فولاد بیشتری استفاده کنیم بدین ترتیب در سقف‌های تیرچه بلوک بتن ناحیه کشش حذف شده‌است و فقط آن مقدار بتن که باید فولادهای کششی را در خود جای دهد نگهداری می‌شود (بتن پاشنه تیرچه) حذف بتن کششی در سقف‌های تیرچه بلوک که به وسیله بلوک جایگزین می‌شود باعث شده این نوع سقف‌ها از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه باشد و روز به روز بر مصرف آن اضاف شود. خلاصه آنکه سقف تیرچه بلوک عبارتند از تعدادی تیرT شکل که کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. اجزای تشکیل دهنده سقف‌های تیرچه بلوک عبارتند از تیرچه – بلوک –بتن بالا یا درجا که در بالای سقف قرار می‌گیرد و باعث اتصال تیرچه‌ها می‌شود که این امر باعث یکپارچه کار کردن اجزا می‌شود. بتن به کار رفته نیز در قسمت فشاری سقف قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

 

 

طراحی و اجرای سقفهای تیرچه بلوک

دانش پژوهان گرامی و دانشجویان ارجمند ، در این قسمت پروژه دستورالعمل طراحی و اجرای سقفهای تیرچه بلوک مشتمل بر ۲۵۵ صفحه تهیه و تدوین با کیفیت عالی آماده دانلود شده است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

Related image
شرح مختصری از طراحی و اجرای سقفهای تیرچه بلوک:

از هنگامی که استفاده از بتن در ساختمانسازی معمول شد، تلاش مهندسان برای به کار بـردن قطعـههـای پـیش سـاخته آغـاز گردید. این تلاش بیش از همه، متوجه پیش ساختگی سقفها شد. فن سقفسازی با استفاده از تیرچه و بلوک، در واقع ترکیبی اسـت از دو روش پیش ساختگی و بتنریزی در محل، که از لحاظ زمانی نیز دیرتر از دو روش یـاد شـده ابـداع شـده اسـت . در ایـن روش
سقفسازی، مزایای پیش ساختگی از قبیل سرعت ساخت، کاهش هزینه های قالب بندی و میلگردگذاری،کیفیت خوب قطعـه سـاخته شده در کارخانه ها، با جنبه های مثبت بتنریزی در محل، وبه ویژه نیاز نداشتن به جرثقیل، تلفیق شده است دفتر نظام فنی اجرایی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، با استفاده از نظر کارشناسان برجسته مبادرت به تهیه ی این نشریه کرده و آن را برای استفاده به جامعه ی مهندسی کشور عرضه نموده است.

در ایران، در چند سال اخیر با توجه به تکامل کاربردی مصالح ساختمانی، استفاده از تیرچه و بلوک درسقف، گسترش چشمگیری داشته است. سقفهای تیرچه و بلوک به دلیل عدم نیاز به قالب بندی و همچنین تشکیل یک دیافراگم صلب که باعث رفتار یکپارچـه اسکلت ساختمان در برابر نیروهای زلزله میگردد، از مقبولیت و کاربرد فراوانی در ساختمانها برخوردارند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.